Turneringsreglement

Turneringsreglement for Runar Cup, per 16. januar 2020.

Alle lag som deltar på Runar Cup må sette seg inn i reglementet før første kamp.

Det er alltid reglement på denne siden som til enhver tid er gjeldende. Reglementet kan endres uten forvarsel helt frem til cupstart. Vilkårene for påmelding er gjeldende den datoen påmeldingen er foretatt og kan ikke endres

 

§ 1. Arrangør

Runar Cup arrangeres av IL Runar Håndball Bredde.

§ 2. Spilleregler

Runar Cup spilles etter NFFs Lov- og kampreglement, med noen tilpasninger som fremkommer av dette turneringsreglementet.

§ 3. Turneringsform

Det spilles gruppe- og sluttspill  i klassene J/G12U - J/G15. 

Rekkefølgen i gruppespillet avgjøres etter:

  1. Flest poeng totalt

  2. Flest poeng innbyrdes oppgjør

  3. Målforskjell innbyrdes oppgjør

  4. Flest scorede mål innbyrdes oppgjør

  5. Målforskjell totalt

  6. Flest scorede mål totalt

  7. Loddtrekning

Alle lagene er garantert en kamp i sluttspillet. 

§ 4. Klasseinndeling

  • J/G12U født 2009 eller senere

  • J/G12 født 2008 eller senere

  • J/G13 født 2007 eller senere

  • J/G14 født 2006 eller senere

  • J/G15 født 2005 eller senere

Eventuelle dispensasjoner utstedt av NHF eller en av deres regioner vil også være gyldig i Runars Minicup. Kopi av dispensasjon sendes til info@runarcup.no innen fristen for registrering av spillere.

§ 5. Antall spillere, innbyttere og spilletid

  • Klubbene kan delta med flere lag i samme klasse.

  • Lagene kan ha ubegrenset antall spillere i troppen, men antall spillere per kamp er begrenset til 12 spillere for J/G12U til J/G14, og 14 spillere for J/G15. 

  • En spiller kan spille for flere lag, for samme klubb, men IKKE i samme årsklasse.
    Spilleren må ha minimum 30. minutters pause mellom kampene. 

  • Det spilles rene jente- og guttelag.

  • Aldersdispensasjoner gitt av Norges Håndballforbunds regioner for sesongen 2020/21 godtas. Kopi må vedlegges ved påmelding, og senest ved frist for registrering av spillere. Aldersdispensasjoner må fremvises sekretariat og motstanderlag ved forespørsel. Inntill to dispensasjoner godkjennes per lag, men kun en på banene om gangen. 

  • I finalen premieres maksimalt 14. spillere.
     

§ 6. Før kampstart og under kamp

Før kampstart:

Laglister skal registreres på påmeldingssiden innen angitt tidsfrist. Eventuelle endringer etter frist leveres før første kamp til sekretariat i den hallen laget spiller sin første kamp. Alle deltakere på lagoppstilling betraktes som om at de har deltatt i turneringen. På lagoppstillingen må lederen påføre ett mobilnummer hvor laget kan nås under turneringen. Drakter: Ved draktkollisjon skal bortelag skifte drakt / benytte overtrekksvester.

Under kamp:

Laget som står oppført som hjemmelag starter med ballen og skal stå til venstre for sekretariatet. Dommer kan velge å stanse tiden ved alvorlige skader.

Ball:

Lagene stiller med matchball i alle kamper så fremt ikke sekretariatet bestemmer noe annet i den enkelte kamp. Bilstørrelse følger reglene til Norges Håndballforbund Region Sør for inneværende sesong.

Klister er ikke tillatt i klassene J12/G12 – J14/G14 med henvisning til NFFs regler for klisterbruk i aldersbestemte klasser.

§ 7. Legitimasjon

Samtlige spillere skal på oppfordring av turneringsledelsen kunne bekrefte sin alder.

§ 8. Dommere

Det tas ikke hensyn til dommers klubbtilhørighet ved kampoppsettet, og alle dommere i turneringen er å betrakte som nøytrale.

§ 9. Jury

Juryen består av 1 representant fra arrangøren (dommeransvarlig) og 2 representanter fra deltakende lag. Protester behandles av juryen. Disse beslutningene er endelige.

§ 10. Protester

Protester skal leveres skriftlig til nærmeste sekretariat innen 15 minutter etter kampslutt sammen med kontant betaling av protestgebyret på kr 1 000,-. Protestavgiften refunderes om protesten tas til følge.

§ 12. Walk Over

Lag som uteblir fra kamp, uten gyldig grunn, taper kampen med 10-0. Ved gjentatt uteblivelse kan laget diskvalifiseres fra turneringen. Juryen kan, om spesielle omstendigheter foreligger, bestemme at lag skal diskvalifiseres allerede ved den første forseelsen. Eksempelvis om usportslig WO tjener det ene laget eller «bestraffer» annet lag i turneringen.

§ 12. Ordensregler

Generelt: De på lagoppstillingen oppsatte ledere er ansvarlig for sine spillere. Enhver form for bruk av rusmidler i forbindelse med arrangementet – under reise og under oppholdet – er forbudt. Overtredelse av disse regler behandles av turneringens jury og kan medføre utestenging fra turnering.

§ 13. Forsikringer og ansvar

Runar Cup har ingen kollektiv forsikring som dekker sykdommer eller skader på person eller utstyr, og er ikke erstatningspliktig for økonomisk tap som følge av slike forhold. Runar Cup v/ arrangør er ikke erstatningspliktig for økonomiske tap som følge av force majeure hendelser.

Vi oppfordrer alle deltagere og ledere til aldri å legge fra seg verdisaker uten tilsyn, inkl. klær, sko og bagger.

§ 14. Avmelding og refusjon

Lag som trekker seg etter 15. juni får ikke refundert deltakeravgiften.

© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com